Manly Beach & Gold Coast

Godkväll :) hoppas ni hade en bra nyår! vår va väldigt mysig och lugn, hittade en mysig restaurang mitt i Sydney, precis vid circular quay bland alla skyskrapor, åt god mat och drack vin och pratade massor fram tills 23.15 ungefär. . sen gick vi o satte oss på en bar i väntan på tolvslaget, packat med folk fyfan.. så vi fick ju inte de bästa platserna direkt för o se fyrverkerierna så vi missa det bästa kan man säga, eller jag bryr mig inte så mycket för jag hatar fyrverkerier haha :)

sedan börja det brinna mitt i allt typ 23.55 klockrent verkligen.. men de släckte den ganska snabbt som tur va :) tog bussen hem så var väl hemma runt tre. bra kväll. kändes ganska sjukt att fira nyår först i världen och i staden som har de sjukaste nyår.

idag har vi bara chillat på hotellet, packat och vilat. vi drar ju vidare imorgon.. dock blir inte nästa stopp så långt bort. blir manly Beach i tio dagar, ska bli så skönt med strand! som ligger ca 100 meter från där vi kommer bo, & där stannar vi i tio dagar! för att även hinna träffa Lovisa som kommer den 12e :)

därefter drar vi vidare till Gold Coast, surfers paradise. bokade flyget idag, helt sjukt att flyget är sååå mycket billigare än bussarna! och där kommer vi bosätta oss ett längre tag, bla söka jobb och förhoppningsvis få ett också, behöver pengar.. det är inte billigt att leva här kan jag säga. så får vi jobb så blir det jobb ett tag en månad eller två sen fortsätter vi vår resa :)

snart dags att sova, upp tidigt imorgon för att ta bussen till Manly och sol och bad. ska bli så skönt :) vi hörs snart förhoppningsvis! ! pusspusssss på er.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0