lördag i sydney!

Godmorgon. klockan är 9.25 och har precis vaknat, riktigt skönt var det att få sova ut efter att gått upp 7-8 sen vi kom hit.

igår åkte vi in till sydney med bussen, hoppade av på George street , tog med oss en kaffe från Starbucks, sedan vandrade vi vidare för att hitta bussen till Bondi Beach .. det gick rent ut sagt åt helvete.. jag är van vid New York men denna staden är större och hundra ggr klöddigare haha.. fattade sen att vi skulle ta tåget till Bondi junction och sen bussen där ifrån haha men de blev taxi dit!

När vi kom fram börja det blåsa som fan, lite tråkigt. hade precis hunnit komma ner på stranden, men vi gick och la oss på gräset istället bakom några träd, perfekt :) käkade vår sallad som vi hade med oss och solade i några timmar :) tills ett gäng aussies och irish kom och invadera gräsplätten vi låg på.. lite smått jobbigt så vi började röra på oss.. gick litar i affärerna och kollade sen åkte vi hem :) byta buss typ 100 gånger kändes det som men vi kom hem till slut.

Jag och Jonas lagade mat medans Jasmine rakade Kims hår (: kyckling gryta Mmm. gott med henlagad mat :) sedan drack vi lite öl & vin och spelade kort. jag och jasse vann mohaha.

Idag har vi bestämt att vi ska ha en lugn dag och planera. vi måste boka boende inför nästa vecka och vi måste boka buss till canberra för om ca två veckor börjar vår resa på riktigt. & så måste vi planera nyår, sjukt häftigt att vi ska fira nyår först i hela världens och i staden som har de sjukaste fyrverkerierna, men iallafall så måste det planeras eftersom de e risk att du inte kommer in någonstans om du intr bokar.

nu fick ni ett långt inlägg :) ska väcka de andra nu. pussssss pussss

Australien, Sydney!

Godmorgon! jag skrev ett helt inlägg igår men det bara försvann :/ lite irriterande haha, men iallafall nu är vi framme i sydney, kom fram i tisdags kväll, mitt på julafton (deras) :) igår var vi i parramatta en liten och mysig stad, kollade runt & så.mysigt! sjukt kyligt på kvällen bara. så fett jetlaggade som vi var deckade vi
klockan sju igår kväll och sov princip fram till åtta imorse!

och IDAG taggar vi för Sydney City! vi bor ju lite utanför i
norwest. hmm... jag har inte mycket att berätta just nu men jag lovar att det kommer mycket roligare grejer, vi har iaf bestämt vår rutt nu och vi kommer resa först ner till Melbourne och därifrån till tasmanien, sedan åker vi tillbaka och upp mot Gold Coast och Brisbane och ner till Alice springs :) gud vad jag längtar!! ska
försöka uppdatera så mycket jag bara kan, Internet har vi fixat iallafall och australienskt telefon nummer ;) nu har killarna ätit upp sin frukost efter träning så dags att röra sig in mot staden :)))) PUSS PÅ ER!!!!

long time no see, AGAIN!

Jag är sämst jag vet, men har iallafall bestämt mig för att inte lägga ner bloggen som jag skrev sist, typ 10 månader sen haha. Iallfall om exakt 5 dagar så åker jag, mitt hjärta, Jasmine & Jonas till Australien i förhoppningsvis 6 månader, men allt kan ju hända! så man vet aldrig.

Syftet är då va, att jag ska skriva så mycket jag bara kan från aussie så alla mina nära & kära vet var vi håller hus och vad vi gör där borta :) så om fem dagar är vi i 38 graders värme. Underbart!!