Godkväll!

Jag älskar detta, jag vill bo här föralltid föralltid föralltid, denna staden är lätt min favorit stad efter New York, tänk er att se massa skyskrapor från ditt sovrums fönster men när du går utanför dörren så ser du en stor sjö med fåglar som kvittrar och rockor som hoppar i vattnet och allting är så harmoniskt och stilla, men du har fortfarande bara 5 minuter till centrum och staden & alla skyskrapor, det är såååå jag! Jag älskar det, ångrar att vi inte kom hit från början, allting är mycket billigare och man hör inte det svenska språket nånstans utan bara massa australienare, så det ska va!

Igår fixade vi bankkort :) så de kommer skickas hem hit om nån vecka wiho, så vi kan få in vår lön där sen när vi får jobb och så blir det 100 gånger billigare att ta ut pengar med det :) Perfekt, ATO numret är fixat och CVT är färdigt, imorgon är det dags att söka jobb på riktigt!

Igår kväll chillade vi bara, lagade mat och L käka med oss också, jag mådde riktigt dåligt, så har knappt kunnat äta något de senaste dagarna, fick tillbaka aptiten idag... imorse mådde jag riktigt dåligt, kände mig som Carrie i sex and the city när hon hade blivit lämnad på sitt bröllop haha.... fast ingenting har hänt mig, weird att kroppen spelar såna spel med en ibland.

Kom iväg till stranden senare idag iallafall, fick lite mat i mig sen låg vi där i några timmar och solade, lite mer färg på kroppen skadar inte :) Nu ikväll har vi varit ute med L och hundarna, han skulle lära oss lite om dom så vi kan gå med dem sen, de är inga lätta hundar att gå ut med kan man säga.. wooolfs är vad de är! mysigt var det, underbar utsikt!!

& nu har Jasse bakat amerikanska pannkakor så vi har ätit det :) muuums så jävla gott med maple syrup! haha och nu försöker killarna lära L svenska hahaha, jag tror jag dör! "

Can you say "sex laxar i en lask ask?" haha...

btw... måste tillägga några roliga kommentarer från Jonas och Kim, jag kan ju säga att jag och Jasse har haft ganska roligt åt det.

Jonas & Kim i en affär: "Hello , do you have BEARNAISE SÅS?" eller denna... "do you have DIP?... chips dip??? you know i want to eat chips and DIP THEM? In a dippa???

allt detta med över svensk engelsk accent, hahah vi skämdes så mycket så vi gick så långt bort vi kunde, försökte förklara att allting e inte som i sverige?!? haha..

ja de va väl alllllleees för idag! Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0