workin' 9 to 5.....

heeeeej! det var inte igår. Minns inte när jag skrev sist, vet knappt vad det är för dag haha.

Vi flyttade i söndags iallafall , lägenheten är väldigt mysig och vi har en stor ute plats :) och tillgång till en ordentlig pool och grill, gissa om vi är glada? :)

hjärtat letar fortfarande jobb, tyvärr är det väldigt svårt om man inte har restaurang erfarenhet, jag jobbar varje dag, hela tiden känns det som, det tråkiga är att timmarna är så lite, jobbar mellan 2-5 h åt gången, måndag till fredag har jag ju som sagt cafet 8-11, så kalla mig baristan ;) & denna veckan har jag fem pass på kvällsjobbet , vilket bara e två timmar oftast, de är väldigt konstiga här med tiderna, inte alls som hemma. Sen jobbar jag på den andra restaurangen på lördag, samma ägare som till cafét, så ja tre jobb och ändå inte mer än ca 30 timmar i veckan om jag har tur.

Men det är skönt att ha en rutin iallafall :) nu lever vi så snålt vi bara kan för att kunna spara så mycket pengar som möjligt så vi även kan åka till nya zeeland :)

Ikväll är jag iaf ledig, riktigt skönt & ha en kväll ledig! låg vid poolen & solade och badade efter jobb, sen spelade vi plump (vårt nya favorit kortspel) skit roligt ju! haha. Sen kom Lovisa och hälsade på! hon bor förtillfället gatan mitt emot oss tre dagar framåt!

är ledig både fredag kväll och lördag kväll, det är lyyyyx! jag älskar lediga helger!!! eller ja... kvällarna iaf. får se vad vi hittar på :)

Alla hjärtans dag på torsdag med, jobbar två pass den dagen med! antar att de e lika wooooww här som i usa! beredd på det värsta... ;)

& vädret är helt underbart, riktigt varmt och soligt! jag älskar det, hoppas regnet håller sig borta, fast jag till o med gick o köpte ett paraply. regna ju fan varje morgon när jag gick till jobbet!

Vill ni veta en sjukt sak?
Kim har sökt över 400 jobb, sjukt va? haha!

nä fundelerar på o gå ut o lägga mig vid poolen & njuta lite av kvällssolen, först ska vi gå och köpa öl! mm.. känner att jag förtjänar det :)

känns så tomt utan mina vänner! jag kan inte fatta att jag saknar er såhär mycket! vill bara pussa och krama er och berätta för er att ni är världens bästa vänner! finns inte bättre , det är en sak som är säker!

& ja pappa & mamma o lillebror jag saknar er också!

MEN.. jag vill faktiskt inte hem! Ni får komma hit. puusss



hihi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0