"this is life, not paradise"

Heellu från Merbein!

Kan inte säga att så mycket nytt har hänt, lite grann kanske.. tjejerna har iallafall åkt vidare, jätte tråkigt :/ deras två sista dagar så sov dom här hos Fred med oss :) dom lagade fransk mat osv, mysigt iallafall :) Jag och J har börjat jobba där killarna jobbar, vi planterar broccolini, sitter i en traktor typ 10 timmar haha, men men de e tim betalt så de e nice! enda är att just nu jobbar vi inte varje dag, typ varannan för man får bara plats tre i traktorn, och idag gick traktorn i sönder så vi e lediga båda två, killarna får alltid ngt annat jobb... men de blir mer jobb för sen ska broccolinina plockas också..

Men vi har ca 8-9 veckor kvar att jobba, sen måste vi röra på oss om vi ska hinna resa en månad :) Så första stoppet blir nog Melbourne i Juni, sen därefter Nya Zeeland, & nästa blir väl Byron Bay, & sedan Whitsunday öarna, och om vi hinner Ayers Rock efter det, men sen är det tillbaka till Sydney och hem till Sverige! Tiden går så snabbt så de e sjukt, snart inne på maj... vilket innebär att vi snart har varit här i 5 månader och har bara två kvar, helt sjukt tycker jag för det känns inte som att vi har varit här så länge! Massor har vi varit med om iallafall, det kan man lugnt säga. Både bra och dåliga saker :) men om jag ska citera Fiona.. "this is life, not paradise" haha så sant så sant.

Värmen har vi fortfarande kvar iallafall, det är varmt som fan på dagarna, men nätterna och kvällarna är ganska kyliga, men vi har tur som bor inne nu... F är borta över helgen så vi passar snooki, busiga hund, springer ut på vägen hela tiden, man blir livräääädd! hitta henne hos grannen, dumma hund!

Näe, nu ska jag fortsätta njuta av FFF - Fritt från Fred! inte mina ord, Kims! knast :)

Puss på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0