Grapes,swedish,french girls-together

Lovely Saturday... eller inte haha, spelar ingen roll vad det är för dag alla ser likadana ut ändå (:

Ehm, vad har hänt. Jo vi har bestämt oss för att INTE åka på på den utbildningen jag tidigare skrev om, snackade med killen ett antal gånger och efter att ha läst application formen, så tyckte vi allt verkade skumt, vad han sa och vad som stod stämde inte riktigt, och hans svar var bara "ojsan" you should probably go with the application form... efter att ha gjort de i 20 år? naaah, skumt. Dessutom räkna vi på det och vi kan lika bra stanna här, tjänar lika mycket på det om inte mer.. Killarna har ju sitt jobb, 7 dagar i veckan hur många timmar dom vill, och jag och jasse har fått nytt jobb, vi plockar och packar vindruvor, tar sin lilla tid eftersom man ska plocka dom, klippa, rensa dom, sedan packa dom men det är faktiskt kul :) så vi måste vi riktigt grymma på det så vi tjänar bra pengar! eftersom man blir betald per bucket.

& så har vi umgåtts mycket med de franska tjejerna, helt underbara tjejer! så roliga och så lätta att vara med :) Vi jobbar ju ihop med dem, och de är så snälla som hämtar upp oss och lämnar oss varje dag, eftersom killarna behöver bilen för att komma till sitt jobb.

Dock har vi haft lite otur nu, igår fick vi sluta redan vid tolv för där va inga fler vindruvor o plocka på den farmen, skulle åkt till en annan farm idag, men där stod vi och vänta på Asiaterna, men inte en jävel dök upp, så skicka vi till chefen, då skriver han "oh sorry, forgot to tell you, day off today, so sorry" mmmmm tack för den,, sju på morgonen liksom, när vi kunde sovit och sluppit köra i 30 minuter, baah!

hm, vad har vi mer gjort, chillat och chillat, och jobbat.Förra veckan var vi på en cancer charity grej, de vi bor hos har en 15 årig dotter som gick bort i cancer förra året, så det var mer för hennes skull, sorligt men det var fint, de hade band som sjöng och massa barn bara gick runt en fotbollsplan i 24 timmar för att tjäna in pengar till deras fonder. Efter det åkte vi till oss , och tjejerna hängde på , lärde dom skitgubbe, så vi spela det och lite annat :) trevligt iallafall!!

Så vi har jobb här till Juni iallafall, det är skönt att veta!
& en annan grej som är skit bra är att vi kan bo här hur länge vi vill, gratis med dessutom, det enda vi behöver göra är att hjälpa dem lite i trädgården & i skjulet så vi antagligen snart kommer ta över, eftersom det kommer bli riktigt kallt här snart om nätterna, så kommer va omöjligt att sova i tältet. Vi jobbar inte ens för honom längre, eftersom vitlöksplanteringen är i princip färdig, men han är så snäll ändå :)

Igår bjöd han och hans fru oss allihopa inklusive fransyskorna på pasta och kyckling mage (?) riktigt gott! sen satt vi och spelade Uno :) super trevligt. Verkligen underbara människor, de där tjejerna!

Imorgon fyller Marion år så dom har bjudit över oss för att fira henne lite, fan måste köra och köpa något åt henne, kom jag ju på nu med, mhm!!!

Idag är vi alla alldeles för trötta för att göra något, ska strax laga lite Fisk, sen blir det film och sova! Hoppas på att de blir jobb imorgon iallafall...

& i onsdags hade jag och Kim 1 år, så vi stack iväg efter jobb och käkade på en restaurang, vilket inte va igår haha, när vi va klara sa han att han hade en överraskning till mig men jag va tvungen & ha ögonbindel för ögonen, tänkte bara vafan.. jag som hatar överraskningar, usch..

okejdå, så vi körde...väl framme tog han min hand och sa jag följer dig, titta inte.. efter en stund så sa han nu kan du titta, och då satt han nere på knä redan och friade, ahhhhhhh jag doooog och dör lite fortfarande! JAAAAAAAA de vill jag!!!! fick två jätte fina ringar, ah det känns så underbart! can't be happier! :)

så ja, allt är på sin plats och livet är underbart :) Imorgon ska vi städa heeeeela skjulet, vilket blir ett stort jobb haha, men sen kan vi flytta in där vilket ska bli nice :) kunde tydligen göra upp en brasa där inne så de blev riktigt varmt där inne!!

det var allt för mig, Puss på er <3 hoppas våren är påväg där hemma! Här är nämligen vintern påväg haha :) men den är väl likadan som våren hemma, säkert varmare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0