Aussie outback life!

Heelluuu!!!

Nu har jag bytat mobilnummer och operatör från vodafone till Optus, vodafone suger här i bushen... har bara teckning i städerna! Optus och Telstra is the shit, innebär också att jag har massa gig mohaha, så jag kan hänga här :)

& Ja, vi planterar fortfarande vitlök men vi har inte mycket kvar, verkar som vi ska kunna vara klara denna veckan, på torsdag eller på fredag! skööönt. Nu hjälper även några franska tjejer oss att plantera, tur för dom att dom ändå är snabba! annars hade vi snott alla deras rader, haha. Idag la vi ut 8 rader, sen tog vitlöken sluta och palla inte göra mer så fortsätter imorgon, brukar jobba typ 8 timmar, men blev bara 6 idag, vi väljer typ våra egna tider, men har valt att börja halv åtta, åtta varje morgon :)

Efter vitlöksjobbet har vi jobb hos bondens kusin direkt, vi tjejer, ska dra upp plast (?) ur marken... och killarna ska plocka vattenmeloner, det är timlön på et, så bättre än detta ju, men vi är vääldigt kluvna. Det ger inte oss dom pengarna vi vill ha, för att kunna resa vidare om två månader.. vi har ju bara tre månader kvar här i Australien, vilket går sjukt snabbt. Så vi har hittat en utbildning i Brisbane som är på sex dagar, sen är man garanterad jobb på en djurfarm med hästar får osv, ja ni som känner mig vet ju att jag är rädd för alla djur som är större än mig typ haha, men jag vill ge dt en chans ändå, det är ju en upplevelse och erfarenhet :) ja och då har man boende och mat inkluderat och lönen är 100 ggr bättre än vad vi har nu! Så vi vill ju ta den utbildningen, men den ligger på 1000 dollar, 1000 dollar som vi inte har för tillfället, ja allting handlar verkligen om pengar.

Vinna på lotto hade nog varit det bästa... synd har knappt råd o köpa en lott!! haha :) älskar livet!

Vi bor iallafall just nu gratis hos bonden vi jobbar för, har slått upp vårt fina tält på hans mark, dock de senaste nätterna har vi sovit i kylrummet som varit anvstängt nu under påsk, där är lite varmare. Blir riktigt kallt här om mornarna, graderna kan gå ner till 5 grader, då är det verkligen svin kallt och sova i tält! Men de blir tillbaka till tältet imorgon för då ska asiaterna börja plocka vindruvor igen!

De vi bor hos är super snälla! A, bondens fru lagade pasta till oss igår, hur snäll som helst. Han kommer med vin till oss då och då , bara sådär ”Här har ni så ni håller er varma” Riktigt sköna människor :)

Har även lyckats bli ordentligt förkyld i denna värme/kylan.. typ upp till 35 grader på dagarna och sen nere på 8 på nätterna, inte konstigt? Hmm.. mycket tankar. Vi vill iallafall bara tjäna pengar för tillfället, & jag bara lääängtar till nya zeeland och whitsundays!

Men, nu har man planterat vitlök också iallafall (: för hand! Det är ju bara sinnes att dom inte har maskiner till det, evighetsjobb är vad det är, men en upplevelse i sig det med.

Livin' the real Aussie outback life :)

Saknar min säng och mina fina vänner och familj! Vi ses snart :)

Nu ska jag hoppa in i duschen! (ja vi duschar faktiskt, fast vi går runt i smutsiga kläder och skor varje dag) haha.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0